RENDSZERGAZDA

Felhasználókezelési rendszergazdai szerepkörök


A rendszergazdák rendelik hozzá a felhasználókat a termékekhez és szolgáltatásokhoz az Autodesk Account-fiókban. A Felhasználókezelés esetében háromféle típusú rendszergazdát különböztetünk meg:

  • Elsődleges rendszergazda (alapértelmezés szerint a szerződéskezelő)
  • Másodlagos rendszergazda
  • Egyszeri bejelentkezési (SSO-) rendszergazda

Másodlagos rendszergazdákat az elsődleges rendszergazda, az SSO-rendszergazdák vagy egy másik másodlagos rendszergazda rendelhet hozzá. A másodlagos rendszergazdák segítenek a felhasználók, valamint azok termékekhez és szolgáltatásokhoz való hozzáférésének kezelésében. Másodlagos rendszergazda több is lehet, elsődleges rendszergazda azonban csak egy.

 

Megjegyzés: Ha a felhasználók kezelése klasszikus felhasználókezeléssel történik, akkor a rendszergazdákat szerződéskezelőknek és szoftverkoordinátoroknak nevezzük.

 

Az alábbi eljárások mindegyike esetében jelentkezzen be először az Autodesk Account-fiókba a manage.autodesk.com webhelyen.


Elsődleges rendszergazda

Egy csapathoz csak egy elsődleges rendszergazda tartozhat, de ugyanazon személy több csapat elsődleges rendszergazdája is lehet. Alapértelmezés szerint a szerződéskezelő – az eredeti vásárló – lesz az elsődleges rendszergazda.

Elsődleges rendszergazdai szerepkörök

  • Felhasználók és a termékekhez való hozzáférésük kezelése
  • Másodlagos rendszergazdák és SSO-rendszergazdák hozzárendelése, valamint az elsődleges rendszergazda módosítása
  • A számlázás és a megújítások kezelése, ha a szerződéskezelő szerepét is betölti
  • Egyszeri bejelentkezés (SSO) konfigurálásának kezelése
  • Az Autodesk fő kapcsolattartója

Az elsődleges rendszergazda módosítása

 

Az elsődleges rendszergazda módosításakor a korábbi elsődleges rendszergazda másodlagos rendszergazdává válik.

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint területre.
  2. Válassza ki az elsődleges rendszergazdaként megjelölni kívánt másodlagos rendszergazdát (csak egy másodlagos rendszergazda válhat elsődleges rendszergazdává).
  3. Kattintson a Szerepkör módosítása gombra.
  4. Válassza az Elsődleges rendszergazda lehetőséget, majd kattintson a Mentés gombra.
  5. A módosítás megerősítéséhez kattintson az Elsődleges rendszergazda hozzárendelése gombra.

Az elsődleges rendszergazda módosítása nem módosítja az előfizetés tulajdonosát (a fizetéseket és a megújításokat kezelő személyt, aki az összes előfizetési e-mailt, megújítási emlékeztetőt és számlát kapja). Online vásárlások esetében az előfizetés tulajdonosát csak az aktuális előfizetés lemondásával és egy új előfizetés indításával lehet módosítani.

A szerződéskezelő módosítása

 

Forgalmazói vásárlások esetében módosíthatja a hozzárendelt szerződéskezelőt. Csak az aktuális szerződéskezelő rendelheti hozzá egy új személyhez a szerződéskezelői szerepkört. Ezt az alábbi interaktív űrlap használatával teheti meg az aktuális szerződéskezelő.


Másodlagos rendszergazda

Másodlagos rendszergazdákat az elsődleges rendszergazda, az SSO-rendszergazdák vagy egy másik másodlagos rendszergazda rendelhet hozzá. Mivel a másodlagos rendszergazdák csapat szerint rendelhetők hozzá, az adott csapat összes felhasználóját és termékét láthatják. Egy csapatban több másodlagos rendszergazda is lehet.

Másodlagos rendszergazdai szerepkörök

  • Felhasználók és a termékekhez való hozzáférésük kezelése
  • További másodlagos rendszergazdák hozzárendelése és az elsődleges rendszergazda módosítása
  • A számlázás és a megújítás kezelése, ha a szerződéskezelő szerepét is betölti
  • Termékhasználati jelentések megtekintése és exportálása a felhasználók és előfizetések összes csapatára vonatkozóan

Másodlagos rendszergazda hozzárendelése

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint területre.
  2. Kattintson a másodlagos rendszergazdaként megjelölni kívánt felhasználó nevére.
  3. Kattintson a Szerepkör módosítása gombra.
  4. Válassza a Másodlagos rendszergazda lehetőséget, majd kattintson a Mentés gombra.

SSO-rendszergazda

Az elsődleges rendszergazdákhoz hasonlóan az SSO-rendszergazdák is kezelhetik az SSO (egyszeri bejelentkezés) konfigurálását. Több SSO-rendszergazdával is rendelkezhet. Az SSO használatakor a felhasználóknak csak egy jelszót kell megjegyezniük a hálózati erőforrásokhoz, valamint az Autodesk termékeihez és szolgáltatásaihoz való hozzáféréshez. SSO nélkül minden felhasználónak egyedi Autodesk-azonosítóval és -jelszóval kell bejelentkeznie.

 

Megjegyzés: Az SSO jelenleg csak a Premium és az Enterprise csomagokhoz érhető el.

SSO-rendszergazdai szerepkörök

  • Felhasználók és a termékekhez való hozzáférésük kezelése
  • További másodlagos rendszergazdák hozzárendelése és az elsődleges rendszergazda módosítása
  • Számlázás és megújítás kezelése
  • Termékhasználati jelentések megtekintése és exportálása a felhasználók és előfizetések összes csapatára vonatkozóan

SSO-rendszergazda hozzárendelése

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint területre.
  2. Kattintson az SSO-rendszergazdaként megjelölni kívánt felhasználó nevére.
  3. Kattintson a Szerepkör módosítása gombra.
  4. Válassza az SSO-rendszergazda lehetőséget, majd kattintson a Mentés gombra.

Need help?

Tell us about your issue and find the best support option.