RENDSZERGAZDA

Csapatok kezelése


Alapértelmezés szerint Autodesk Account-fiókjában automatikusan található egy olyan csapat, amelyhez az összes felhasználója és Autodesk-előfizetése tartozik. Opcionálisan további csapatokat is létrehozhat. További csapatok létrehozása akkor lehet hasznos, ha a vállalatához több olyan vállalat vagy szervezet tartozik, amelyek nem kapcsolódnak egymáshoz, de a teljes szervezet számára, központilag szeretne előfizetést vásárolni. Ha minden részleghez létrehoz egy csapatot, akkor az egyes csapatok rendszergazdái a szervezete által birtokolt összes előfizetés helyett csak a részlegük által fizetett előfizetéseket kezelik. Az előfizetéseket át is helyezheti a csapatok között, és továbbra is ugyanazon elsődleges rendszergazda kezelheti őket.

 

Példák a csapatok szolgáltatásaira:

  • A csapatnevek megjelennek a fiók Szerződés részletei szakaszában, így amikor eljön az ideje a megújítással vagy vásárlással kapcsolatos döntések meghozatalának, láthatja, hogy mely előfizetések mely csapatokhoz tartoznak. Ez megkönnyíti a megújítások nyomon követését.
  • Rendszergazdákat delegálhat egy vagy több csapat kezeléséhez. A rendszergazdák átnevezhetik a csapatokat, illetve felhasználókat hívhatnak meg és rendelhetnek hozzá a termékekhez.
  • A használati jelentéseket szűrheti csapatok alapján, így megtekintheti, hogy az adott csapat felhasználói hány munkahelyet használnak. A használati jelentések segítségével meghatározhatja, hogy az adott csapattal kapcsolatos felhasználó-hozzárendelések és üzleti döntések hatékonyak-e.

Fontos tudni, hogy a csapatok nem azonosak az Autodesk Account-fiókban elérhető csoportokkal. A csoportok használatával rendszerezheti és a felhasználókhoz rendelheti a termékeket. Ahelyett, hogy a felhasználókat egyenként rendelné a termékekhez, csoportokba rendezheti és szerepkör szerint kezelheti őket, így az egyes csoportok tagjai ugyanazokhoz a termékekhez férhetnek hozzá. Létrehozhat például egy csoportot az AutoCAD-et használó építészek számára. További információ: Csoportok kezelése.

 

Megjegyzés: A csapatok használata a Klasszikus felhasználókezelésben nem támogatott.

 

Az alábbi eljárások mindegyike esetében jelentkezzen be először az Autodesk Account-fiókba a manage.autodesk.com webhelyen.


Csapat létrehozása

Amikor első alkalommal vásárol előfizetést, automatikusan létrejön egy új csapat. Opcionálisan bármikor létrehozhat egy új csapatot, és áthelyezheti az előfizetést egy másik csapatba.

 

Új csapat létrehozása

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint vagy Termék szerint területre.
  2. Kattintson a fogaskerék ikonra a Csapat beállításai panel megnyitásához.
  3. A Műveletek menüből válassza a Csapat létrehozása lehetőséget.
  4. Adjon meg egy nevet a csapat számára, majd kattintson a Csapat létrehozása gombra.

Megjegyzés: A felhőalapú együttműködési termékek, például a BIM 360, a BIM 360 Docs vagy a Shotgrid kezelése esetében további információért lásd a BIM 360-előfizetéssel rendelkező Autodesk Account-fiókcsapatok kezelését ismertető részt.


Csapat átnevezése

Alapértelmezés szerint a csapatnév a csapat létrehozásakor hozzárendelt kezdeti elsődleges rendszergazda neve. Beszédesebb nevet is adhat azonban a csapatnak.

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint vagy Termék szerint területre.
  2. Válasszon ki egy csapatot.
  3. Kattintson a fogaskerék ikonra a Csapat beállításai panel megnyitásához.
  4. Kattintson az Átnevezés gombra.
  5. Adjon meg egy új nevet, majd kattintson a Módosítások mentése gombra.

Csapat törlése

Jelenleg nem törölhet csapatot a fiókjából a Csapat beállításai panelen. Ehelyett az elsődleges rendszergazdának az összes előfizetést át kell helyeznie egy másik csapatba. Ezután kapcsolatba kell lépnie az Autodesk támogatással a csapat eltávolításához.


Rendszergazdák hozzárendelése egy csapathoz

Egy csapathoz egy elsődleges rendszergazdát és több másodlagos rendszergazdát rendelhet hozzá. Az egyes rendszergazdák több csapathoz is hozzárendelhetők. Eredetileg alapértelmezetten az előfizetés tulajdonosa (vásárlója) az elsődleges rendszergazda.

 

Csapat elsődleges rendszergazdájának módosítása

Megjegyzés: Csak egy másodlagos rendszergazda válhat elsődleges rendszergazdává.

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint területre.
  2. Válasszon ki egy csapatot.
  3. Válassza ki az elsődleges rendszergazdaként megjelölni kívánt felhasználót.
  4. Kattintson a Szerepkör módosítása gombra.
  5. Válassza az Elsődleges rendszergazda lehetőséget, majd kattintson a Mentés gombra.
  6. A módosítás megerősítéséhez kattintson az Elsődleges rendszergazda hozzárendelése gombra. A meglévő elsődleges rendszergazda másodlagos rendszergazda lesz. További információ: Felhasználókezelési rendszergazdai szerepkörök.

 

Másodlagos rendszergazda hozzárendelése egy csapathoz

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint területre.
  2. Válasszon ki egy csapatot.
  3. Válassza ki a másodlagos rendszergazdaként megjelölni kívánt felhasználót.
  4. Kattintson a Szerepkör módosítása gombra.
  5. Válassza a Másodlagos rendszergazda lehetőséget, majd kattintson a Mentés gombra.

Felhasználók hozzáadása egy csapathoz

A csapatokhoz korlátlan számú felhasználót adhat hozzá. Ha egy felhasználót hozzáad egy csapathoz, azzal nem távolítja el más csapatokból.

 

Megjegyzés: A felhasználókat tömeges importálással vagy SSO-n keresztül is hozzáadhatja a csapatokhoz.

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint vagy Termék szerint területre.
  2. Válasszon ki egy csapatot.
  3. Kattintson a Felhasználók meghívása gombra.
  4. Adjon hozzá és rendeljen hozzá felhasználókat. További információ: Felhasználók hozzáadása és eltávolítása.

Termékek és előfizetések hozzáadása egy csapathoz

Ha egy meglévő szerződéshez hozzáadott előfizetést vásárol, az automatikusan a szerződést kezelő csapathoz kerül. Ha új szerződést létrehozó előfizetést ad hozzá, az a következőképpen lesz hozzáadva egy csapathoz:

  • Ha a vásárló nem egy csapat elsődleges rendszergazdája, automatikusan létrejön egy új csapat az előfizetéshez.
  • Ha a vásárló egyetlen csapat elsődleges rendszergazdája, az előfizetés ahhoz a csapathoz kerül.
  • Ha a vásárló egynél több csapat elsődleges rendszergazdája, az előfizetés a legújabb csapathoz kerül.

Ha szükséges, az előfizetést áthelyezheti egy másik csapatba. Ha egy meglévő előfizetéshez ad hozzá munkahelyeket, azok ugyanabban a csapatban maradnak, mint az előfizetés többi munkahelye. Az előfizetés tulajdonosához automatikusan hozzá lesz rendelve egy munkahely. Ha a tulajdonos nem használja a terméket, akkor a munkahelyet hozzárendelheti a csapathoz.


Előfizetés áthelyezése másik csapatba

Csak az előfizetés tulajdonosa helyezhet át előfizetéseket egy másik csapatba. Az előfizetés áthelyezése nem helyezi át a felhasználókat és a hozzárendeléseket. Az előző csapatban a termékhez rendelt felhasználók nem lesznek automatikusan áthelyezve az előfizetéssel együtt. A felhasználók hozzárendelésével és hozzárendelésének megszüntetésével kapcsolatos további információért lásd: Termékhozzáférés hozzárendelése.

 

Megjegyzés: Csak a hozzá nem rendelt munkahelyek helyezhetők át egy másik csapatba.

 

Előfizetés áthelyezése

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint vagy Termék szerint területre.
  2. Válasszon ki egy csapatot.
  3. Kattintson a fogaskerék ikonra a Csapat beállításai panel megnyitásához.
  4. A Műveletek menüben válassza az Előfizetések áthelyezése ebbe a csapatba lehetőséget.
  5. Keresse meg az áthelyezni kívánt előfizetést, majd kattintson a Kiválasztás gombra. Megjegyzés: Ha az előfizetés áthelyezése túl sok hozzárendeléssel rendelkező munkahelyeket eredményez, a Kiválasztás gomb el lesz halványítva. Vigye a mutatót a Kiválasztás elem fölé annak megtekintéséhez, hogy hány munkahely hozzárendelését kell megszüntetnie.
  6. Tekintse át a kiválasztást, majd kattintson a Küldés gombra.
  7. Kattintson a Kész gombra az ablak bezárásához.

 

Mikor kell a támogatáshoz fordulni egy előfizetés áthelyezéséhez?

Ha az alábbi esetek bármelyike fennáll, az előfizetés másik csapatba való áthelyezéséhez forduljon az Autodesk támogatáshoz:

  • Nem Ön az előfizetés tulajdonosa.
  • Önnek használatalapú díjszabású előfizetése van.
  • Ön Premium előfizetéssel rendelkezik, és engedélyezve van az SSO.
  • Az előfizetés BIM 360- vagy PlanGrid-webhelyhez van társítva.

Annak meghatározása, hogy melyik csapathoz tartozik az előfizetés

  1. Lépjen a Számlázás és megrendelések > Szerződések területre.
  2. Válasszon ki egy terméket. A csapat neve az oldal alján található Csapatok oszlopban jelenik meg.

Használati jelentés csapat szerint

  1. Lépjen a Jelentéskészítés > Munkahelyhasználat területre.
  2. Válasszon ki egy csapatot.
  3. Válasszon ki egy időtartományt, majd megjelenik a jelentés. A jelentés beállításaival kapcsolatos további információért lásd: Munkahelyhasználati jelentések.
  4. Kattintson az Exportálás CSV-fájlként gombra az adatok táblázatos formátumban történő letöltéséhez.

Információk a Flex-tokenekről és -csapatokról

Az előfizetéshez hasonlóan, Flex-tokenek vásárlásakor a Flex is az alapértelmezett csapathoz lesz hozzáadva. A vásárlásból származó tokenek a csapat tokenegyenlegéhez lesznek hozzáadva. A legközelebbi lejáratú Flex-tokenek lesznek először felhasználva.

 

Ha több csapatot kezel, minden vásárlás után ellenőrizze, hogy a Flex-tokenek a megfelelő csapathoz lettek-e hozzáadva. Ha nem, helyezze át a Flex-tokeneket a kívánt csapatba. A Flex-tokenek áthelyezésekor az összes fennmaradó, ugyanazzal az előfizetési azonosítóval rendelkező token át lesz helyezve az új csapatba. A hozzárendelések és felhasználók nem lesznek áthelyezve a Flex-előfizetéssel együtt.


Need help?

Tell us about your issue and find the best support option.