RENDSZERGAZDA

Csoportok kezelése


Ahelyett, hogy a felhasználókat egyenként rendelné hozzá a termékekhez, az Autodesk Account-fiók használatával a felhasználókat csoportokba rendezheti, és az egyes csoportok minden tagjához hozzáférést rendelhet ugyanazokhoz a termékekhez. Létrehozhat olyan csoportokat is, amelyek speciális szerepköröknek felelnek meg. Hozzárendelheti például az AutoCAD-et és a Revitet egy Építészek nevű csoporthoz. Vagy hozzárendelheti a Civil 3D-t és a Navisworks Manage-et egy építőmérnököket tartalmazó csoporthoz.

 

Fontos tudni, hogy az Autodesk Account-fiók csoportjai nem azonosak a csapatokkal. Alapértelmezés szerint a fiókjában automatikusan található egy olyan csapat, amelyhez az összes felhasználója és Autodesk-előfizetése tartozik. Csoportokat egy csapaton belül hozhat létre. Ha további csapatokkal rendelkezik, ezek a csoportok nem tartozhatnak más csapatokhoz, még akkor sem, ha a csoportok ugyanazokkal a különböző csapatokban lévő felhasználókkal rendelkeznek. A csapatokkal kapcsolatos további információért lásd: Csapatok kezelése.

 

Megjegyzés: A csoportok használata a Klasszikus felhasználókezelésben nem támogatott. Továbbá nem adhat hozzá csoportokhoz Autodesk Construction Cloud- (ACC-) vagy ShotGrid-ajánlatokat.

 

Az alábbi eljárások mindegyike esetében jelentkezzen be először az Autodesk Account-fiókba a manage.autodesk.com webhelyen.


Csoport létrehozása

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Csoport szerint területre.
  2. Kattintson a Csoport létrehozása gombra.
  3. Adjon meg egy nevet a csoport számára, majd kattintson a Csoport létrehozása gombra.

Felhasználók hozzáadása egy csoporthoz

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Csoport szerint területre.
  2. Válasszon ki egy csoportot név szerint.
  3. Kattintson a Felhasználók hozzáadása gombra.
  4. Válasszon ki felhasználókat a megjelenő listából.
  5. Ha egy CSV-fájl feltöltésével szeretne felhasználókat hozzáadni a kiválasztott csoporthoz, kattintson az Importálás gombra.
  6. Kattintson a Kész gombra.

Megjegyzés: Amikor felhasználókat rendel egy csoporthoz, elegendő szabad munkahellyel kell rendelkeznie az új tagok számára.


Termékek hozzárendelése egy csoport tagjaihoz

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Csoport szerint területre.
  2. Válasszon ki egy csoportot.
  3. Kattintson a Hozzárendelések megtekintése gombra.
  4. Válassza ki a termékeket, majd kattintson a Hozzárendelés gombra.

A hozzárendelések additívak, vagyis a felhasználó hozzá lehet rendelve egy termékhez alapértelmezés szerint, illetve egy vagy több csoport által is, és ilyenkor az összes termék-hozzárendelést megkapja. Ha egy felhasználóhoz egy csapaton belül több forrásból is hozzá lett rendelve ugyanaz a termék, csak egy munkahely szükséges.

 

Megjegyzés: Amikor termékeket rendel egy csoporthoz, elegendő szabad munkahellyel kell rendelkeznie a csoport összes tagja számára.


Csoport átnevezése

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Csoport szerint területre.
  2. Válasszon ki egy csoportot.
  3. A Műveletek területen kattintson a Csoport átnevezése gombra.
  4. Adjon meg egy új nevet, majd kattintson a Módosítások mentése gombra.

Csoport törlése

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Csoport szerint területre.
  2. Válasszon ki egy csoportot.
  3. A Műveletek területen kattintson a Csoport törlése gombra.

Megjegyzés: A termékekhez egyenként hozzárendelt felhasználók továbbra is rendelkezni fognak hozzáféréssel. A csoportkezelés nincs hatással az egyedi termék-hozzárendelésekre.


Csoport létrehozása címtár-szinkronizálással

Csak Premium és Enterprise csomagok esetében: Ha a csoporthoz konfigurálva van az egyszeri bejelentkezés (SSO), automatikusan szinkronizálhatja a csoportokat a szervezet címtárában lévő felhasználókkal. Az SSO és a címtár-szinkronizálás beállításához lásd az egyszeri bejelentkezés konfigurálásával kapcsolatos útmutatót (angol).

 

A szinkronizált csoportok állapotának ellenőrzése:

  1. Lépjen a Felhasználókezelés > Csoport szerint területre.
  2. Kattintson a Csoport létrehozása gombra.
  3. Kattintson a Szinkronizált gombra. Ha a Szinkronizált lehetőség nem érhető el, Premium csomagra kell frissítenie. További információ: www.autodesk.hu/plans (angol).

Ha a szervezete címtára nincs szinkronizálva, kérje meg az elsődleges és az SSO-rendszergazdát, hogy állítsák be a címtár-szinkronizálást a csapat beállításaiban. A kezdeti beállítás után a másodlagos rendszergazdák termékeket rendelhetnek a szinkronizált csoportokhoz.


Need help?

Tell us about your issue and find the best support option.