RENDSZERGAZDA

Klasszikus felhasználókezelés


Amikor bejelentkezik az Autodesk Account-fiókba, a Klasszikus felhasználókezelés lehetőség megjelenhet a Felhasználókezelés területen. Ebben az esetben vannak olyan termékei, amelyek a klasszikus folyamathoz tartoznak. Ezenkívül a Felhasználó szerint, Termék szerint és Csoport szerint lehetőségek is megjelenhetnek. Ebben az esetben olyan termékekkel is rendelkezik, amelyek a szokásos felhasználókezelési folyamathoz tartoznak. Íme néhány eltérés a két eset között:

  • Klasszikus felhasználókezelés:
    • Az előfizetések megvásárlása általában az Autodesk értékesítési részlegén vagy egy forgalmazón keresztül történt.
    • A folyamatot szerződéskezelő és szoftverkoordinátor kezeli. Kezdetben az előfizetés vásárlója van megjelölve szerződéskezelőként, de a szerepkör-hozzárendelés később módosítható. A szerződéskezelő hozzárendel egy szoftverkoordinátort, aki segít a felhasználók kezelésében.
    • A rendszergazdák csak felhasználók szerint rendelnek hozzá termékeket.
  • Felhasználókezelés:
    • A folyamatot elsődleges, másodlagos és SSO-rendszergazdák kezelik.
    • A rendszergazdák felhasználó szerint, termék szerint vagy csoport szerint rendelik hozzá a termékeket.

Klasszikus rendszergazdai szerepkörök

A klasszikus felhasználókezelési rendszergazdák felhasználókat rendelnek az Autodesk Account-fiókban lévő szoftverekhez és szolgáltatásokhoz. A két klasszikus felhasználókezelési rendszergazdai szerepkör a szerződéskezelő és a szoftverkoordinátor:

  • Szerződéskezelő. Új licenc vásárlásakor a szerződéskezelő automatikusan elsődleges rendszergazdaként lesz hozzárendelve. Csak egyetlen szerződéskezelő lehet, de egy szerződéskezelő több szerződéshez is hozzárendelhető.
    A szerződéskezelő:
    • Visszaigazoló e-mailt kap
    • Kezeli a szerződés megújítását és számlázását
    • Eredetileg a szoftverkoordinátor szerepkör is hozzá van rendelve
    • Hozzárendelhet valaki mást a szoftverkoordinátor szerepkörhöz
    • Módosítható (lásd: Felhasználókezelési rendszergazdai szerepkörök)
  • Szoftverkoordinátor. A szoftverkoordinátor egy másodlagos rendszergazda, aki segít a felhasználók és az új kiadásokkal kapcsolatos értesítések kezelésében. Szerződésenként csak egy szoftverkoordinátor lehet, de egy szoftverkoordinátor több szerződést is kezelhet.
    A szoftverkoordinátor:
    • Hozzárendelését a szerződéskezelő végzi
    • Csak az egyes hozzárendelt szerződések felhasználóit és termékeit látja
    • E-maileket kap az új kiadások és frissítések letöltéséről
    • Csak a szerződéskezelő módosíthatja, akinek ez ügyben kapcsolatba kell lépnie az Autodesk támogatással

Felhasználók hozzáadása és eltávolítása a klasszikus felhasználókezelés esetében

A rendszergazdák felhasználók hozzáadását és eltávolítását végzik az Autodesk Account-fiókban. Ha hozzáférést szeretne biztosítani a felhasználók számára az Autodesk termékeihez és szolgáltatásaihoz, hívja meg őket egyenként, vagy importálja őket tömegesen. A meghívott felhasználók egy megerősítő e-mailben kapnak egy hivatkozást, amelyen keresztül létrehozhatnak egy fiókot a saját e-mail-címükkel és jelszavukkal. A fiókjukból letölthetik a termékeket és hozzáférhetnek a támogatáshoz.

 

A felhasználók hozzáadásának és eltávolításának eljárásai különböznek a klasszikus felhasználókezelés és a felhasználókezelés esetén. Ha nem klasszikus felhasználókezelést használ, lásd: Felhasználók hozzáadása és eltávolítása.

 

Az alábbi eljárások mindegyike esetében jelentkezzen be először az Autodesk Account-fiókba a manage.autodesk.com webhelyen.

Egyéni felhasználók hozzáadása

  1. Válassza a Felhasználókezelés > Klasszikus felhasználókezelés lehetőséget a navigációs menüben.
  2. Kattintson a + Hozzáadás gombra a Felhasználók hozzáadása ablak megjelenítéséhez. Adja meg a felhasználó vezetéknevét és keresztnevét, valamint e-mail-címét.
  3. Válassza a Most szeretnék hozzáférést hozzárendelni a felhasználó(k)hoz lehetőséget.
  4. Kattintson a Mentés és folytatás gombra.
  5. A felhasználó fiókjának állapota függőben marad, amíg a meghívást el nem fogadja. Nem lesz hozzáférésük a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz, amíg nem rendeli hozzá őket. Ha egy felhasználó hét napon belül nem fogadja el a meghívást, küldje el újra a meghívót.

Felhasználólista importálása

  1. Válassza a Felhasználókezelés > Klasszikus felhasználókezelés lehetőséget a navigációs menüben.
  2. Kattintson a Tömeges hozzáadás gombra.
  3. Válassza a „Most szeretnék hozzáférést hozzárendelni a felhasználó(k)hoz” lehetőséget.
  4. Kattintson a Mentés és folytatás gombra.

Felhasználók eltávolítása

Csak rendszergazdák távolíthatnak el felhasználókat az Autodesk Account-fiókból. A felhasználók törlése megszünteti a termékekhez és szolgáltatásokhoz való hozzáférésüket, de nem törli a személyes Autodesk Account-fiókjukat.

  1. Válassza a Felhasználókezelés > Klasszikus felhasználókezelés lehetőséget a navigációs menüben.
  2. Keressen meg egy felhasználót, és törölje a kijelölését.
  3. A megerősítéshez kattintson az Eltávolítás gombra.

Megjegyzés: A szerződéskezelők és a szoftverkoordinátorok nem távolíthatók el, amíg a szerepkörüket hozzá nem rendelik egy másik felhasználóhoz.


Termékek és szolgáltatások hozzárendelése és hozzárendelésének visszavonása a klasszikus felhasználókezelésben

A klasszikus felhasználókezelés esetében csak a szerződéskezelők és a szoftverkoordinátorok kezelhetik a termékekhez, szolgáltatásokhoz és támogatási előnyökhöz való hozzáférést. A lehetőségek a terméktől függően változnak, ezért tekintse meg a dokumentációt az elérhető szolgáltatások listájához.

 

A termék megvásárlásakor a szerződéskezelő hozzárendelése alapértelmezés szerint megtörténik. Ha a szerződéskezelő nem fogja használni a terméket, távolítsa el a hozzárendelést, hogy felszabadítsa a munkahelyet egy másik felhasználó számára.

 

Megjegyzés: Ha nem klasszikus felhasználókezelést használ, lásd: Termékhozzáférés hozzárendelése.

 

Az alábbi eljárások mindegyike esetében jelentkezzen be először az Autodesk Account-fiókba a manage.autodesk.com webhelyen.

Termékek és szolgáltatások hozzárendelése

Az előfizetéséhez tartozó bármely felhőszolgáltatáshoz legfeljebb három felhasználót rendelhet hozzá.

  1. Válassza a Felhasználókezelés > Klasszikus felhasználókezelés lehetőséget a navigációs menüben.
  2. Tegye az alábbiak valamelyikét attól függően, hogy egy vagy több felhasználóhoz szeretne termékeket és szolgáltatásokat hozzárendelni:
    • Egy felhasználó – Kattintson a felhasználó nevétől jobbra található Hozzáférés szerkesztése hivatkozásra.
    • Több felhasználó – Kattintson a nevük melletti jelölőnégyzetre, és válassza a Műveletek menü Hozzáférés szerkesztése parancsát.
  3. Kattintson a Termékek és szolgáltatások lapra, majd a szerződés melletti nyílra az egyes szolgáltatások kiválasztásához.
  4. Válassza ki az egyes szolgáltatásokat, vagy kattintson a felső részen az Összes hozzárendelése gombra.
  5. Ha végzett, kattintson a Mentés gombra.

Termékek és szolgáltatások hozzárendelésének megszüntetése

  1. Válassza a Felhasználókezelés > Klasszikus felhasználókezelés lehetőséget.
  2. Kattintson a felhasználó nevétől jobbra található Hozzáférés szerkesztése hivatkozásra.
  3. Kattintson a Termékek és szolgáltatások lapra, majd a szerződés melletti nyílra az egyes szolgáltatások kiválasztásához.
  4. Törölje a jobb oldalon található Hozzárendelés beállítás jelölését, és kattintson a Mentés gombra.

Támogatási előnyök hozzárendelése

Minden megvásárolt munkahely esetében legfeljebb hat felhasználóhoz rendelhet támogatási előnyökhöz (e-mail és csevegés) való hozzáférést.

  1. Válassza a Felhasználókezelés > Klasszikus felhasználókezelés lehetőséget.
  2. Válassza az Előnyök lapot és a szerződés melletti nyilat az elérhető támogatási előnyök megjelenítéséhez.
  3. Tegye az alábbiak valamelyikét attól függően, hogy egy vagy több felhasználóhoz szeretne webes támogatást hozzárendelni:
    • Ha egyetlen felhasználóhoz szeretne támogatási előnyöket hozzárendelni, kattintson a felhasználó nevétől jobbra található Hozzáférés szerkesztése hivatkozásra.
    • Ha több felhasználóhoz szeretne támogatási előnyöket hozzárendelni, jelölje be a nevük mellett található jelölőnégyzetet, majd kattintson a Műveletek menü Hozzáférés szerkesztése parancsára.
  4. Válassza ki az egyes szolgáltatásokat vagy az Összes hozzárendelése lehetőséget.
  5. Kattintson a Mentés gombra.

Támogatási előnyök hozzárendelésének megszüntetése

  1. Válassza a Felhasználókezelés > Klasszikus felhasználókezelés lehetőséget.
  2. Válassza az Előnyök lapot és a szerződés melletti nyilat az elérhető támogatási előnyök megjelenítéséhez.
  3. Törölje a jelölést az egyes szolgáltatások jelölőnégyzetéből.
  4. Kattintson a Mentés gombra.

Need help?

Tell us about your issue and find the best support option.