RENDSZERGAZDA

Felhasználók hozzáadása és eltávolítása


A rendszergazdák felhasználókat adhatnak hozzá és távolíthatnak el az Autodesk Account-fiókban. Ha hozzáférést szeretne biztosítani a felhasználók számára az Autodesk termékeihez és szolgáltatásaihoz, hívja meg őket egyenként, vagy importálja őket tömegesen. A meghívott felhasználók egy megerősítő e-mailben kapnak egy hivatkozást, amelyen keresztül létrehozhatnak egy fiókot a saját e-mail-címükkel és jelszavukkal. A fiókjukból letölthetik a termékeket, és hozzáférhetnek a támogatáshoz, azonban a Premium és Enterprise csomaggal rendelkező ügyfelek a rendszergazdákra korlátozhatják a hozzáférést.

 

Megjegyzés: Ha hálózati (többfelhasználós) licenccel rendelkezik, a felhasználók nem látják a terméket az Autodesk Account-fiókban.

 

Ha Premium vagy Enterprise csomaggal rendelkezik SSO-val (egyszeri bejelentkezéssel), a felhasználók automatikusan hozzáadhatók. Ha az SSO engedélyezve lett a tartomány esetében, akkor minden olyan felhasználó számára, aki a tartományon hitelesíteni tudja magát egy meglévő Autodesk Account-fiók nélkül, a rendszer létrehoz egy fiókot, és hozzáadja a vállalat Autodesk-bérlőjéhez.

 

Az alábbi eljárások mindegyike esetében jelentkezzen be először az Autodesk Account-fiókba a manage.autodesk.com webhelyen.


Egyéni felhasználók hozzáadása

  1. Válassza a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint lehetőséget a navigációs menüben.
  2. Kattintson a Felhasználók meghívása gombra. Ha a felhasználók csapat szerint vannak rendezve, válassza ki a megfelelő csapatot a legördülő listából.
  3. Adja meg a felhasználó vezetéknevét és keresztnevét, valamint e-mail-címét.
  4. Kattintson a Meghívó küldése gombra.
    A felhasználó fiókjának állapota függőben marad, amíg a meghívást el nem fogadja. Nem lesz hozzáférése a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz, amíg hozzá nem rendeli őket. Ha egy felhasználó hét napon belül nem fogadja el a meghívást, küldje el újra a meghívót.

Megjegyzés: Ha Premium vagy Enterprise csomaggal rendelkezik SSO-val (egyszeri bejelentkezéssel), a felhasználók automatikusan hozzáadhatók.


Felhasználólista importálása

  1. Készítsen elő egy legfeljebb 5000 importálni kívánt felhasználót tartalmazó CSV-fájlt.
    1. Külön sort adjon meg minden felhasználóhoz.
    2. Adjon meg három oszlopot: Keresztnév, Vezetéknév és E-mail-cím.
      Megjegyzés: A már a csapatban lévő felhasználókat figyelmen kívül hagyja a rendszer.
  2. Válassza a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint lehetőséget a navigációs menüben.
  3. Kattintson a Felhasználók meghívása gombra. Ha a felhasználók csapat szerint vannak rendezve, válasszon ki egyet a legördülő listából.
    Megjegyzés: Ha klasszikus felhasználókezelést használ, lásd: Felhasználók hozzáadása a klasszikus felhasználókezelésben.
  4. Válassza az Importálás lapot, majd kattintson a CSV-fájl feltöltése gombra. A fájl feltöltése közben folytathatja a munkát. Az importálás befejezésekor egy értesítés jelenik meg.

Megjegyzés: A tömeges hozzárendeléssel hozzárendelt felhasználók nem kapnak új hozzárendelési e-mailt.


Felhasználók eltávolítása

Az elsődleges, másodlagos és egyszeri bejelentkezési (SSO-) rendszergazdák eltávolíthatnak felhasználókat az Autodesk Account-fiókból. A felhasználók törlése megszünteti a termékekhez és szolgáltatásokhoz való hozzáférésüket, de nem törli a személyes Autodesk Account-fiókjukat.

  1. Válassza a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint lehetőséget (csak akkor láthatja a Felhasználókezelést, ha rendszergazda).
  2. Válasszon ki egy felhasználót.
  3. Kattintson a Felhasználó eltávolítása ikonra (a felhasználó kapcsolattartási adatainál).
  4. A jóváhagyási ablakban kattintson a Felhasználó eltávolítása gombra.

Megjegyzés: Az elsődleges rendszergazdák csak a rendszergazdai jogosultságaik eltávolítását követően távolíthatók el. Minden rendszergazda eltávolíthat más másodlagos és SSO-rendszergazdákat.


Több felhasználó eltávolítása egyszerre

2022 novemberétől több felhasználót is kiválaszthat a csoportból való eltávolításhoz.

 

Elsődleges rendszergazdákat vagy címtár-szinkronizálással (Premium csomag) hozzáadott felhasználókat nem távolíthat el. Az eltávolított felhasználók elveszítik a csoporttagsággal hozzárendelt termékekhez való hozzáférésüket.

  1. Jelentkezzen be a fiókjába a manage.autodesk.com webhelyen, és kattintson a Felhasználókezelés > Felhasználó szerint elemre.
  2. Kattintson a jelölőnégyzetre egy vagy több felhasználó kiválasztásához. Megjelenik egy fejléc, amely megmutatja, hány felhasználót választott ki.
  3. Kattintson az Eltávolítás a csoportból gombra.
  4. A jóváhagyási ablakban kattintson az Eltávolítás gombra.

Megjegyzés: Jelenleg a felhasználók eltávolításán kívül más tömeges műveletre nincs lehetőség.


A felhőalapú együttműködési webhelyekhez való hozzáférés eltávolítása

Együttműködési termékek esetén előfordulhat, hogy további lépéseket kell tennie az együttműködési webhelyekhez és a projektadatokhoz való hozzáférés letiltásához.

 

Az alábbi táblázat a webhelyelérést ismerteti egy felhasználó eltávolítása után.

Termék Felhasználó letiltva Felhasználói hozzáférés
Autodesk Construction Cloud (ACC) Nem Aktív marad
BIM 360 Nem Aktív marad
Fusion Team Igen Inaktív. Nem lehet hozzáférni a webhely adataihoz
Info360 Nem Aktív marad
ShotGrid Igen Inaktív. Nem lehet hozzáférni a webhely adataihoz
Forma Igen Inaktív. Nem lehet hozzáférni a webhely adataihoz
Tandem Nem Aktív marad
Upchain Nem Aktív marad

Ha egy eltávolított felhasználó aktív marad, lépjen kapcsolatba az együttműködési webhely rendszergazdájával a felhasználó a webhelyről történő eltávolításához vagy letiltásához.

 

A felhasználói hozzáférés kezelésével kapcsolatos utasításokért tekintse meg az együttműködési termék súgóját. A tagállapot kezeléséhez a BIM 360-ban vagy az ACC-ben lásd a fióktagok kezelését.


Segítségre van szüksége? Az Autodesk Assistant a rendelkezésére áll!

Az Assistant segít válaszokat találni a kérdéseire, vagy felvenni a kapcsolatot egy ügyfélszolgálati munkatárssal.